Tri televizijske kuće s nacionalnom koncesijom ne mogu se dogovoriti koja je od njih najuspješnija po gledanosti u 2009. godini. RTL kaže da je lider u cjelodnevnom terminu emitiranja programa i u udarnom terminu, Nova TV tvrdi da je upravo ona lider u udarnom terminu jer RTL ne navodi vrijeme koje taj termin obuhvaća, dok HRT na sve odvraća kako se neće upuštati u rasprave, ali da su ipak oni najgledaniji jer od deset najgledanijih emisija osam je njihovih.
Zanimljivo je da RTL, Nova TV i HRT barataju istim istraživanjem tvrtke »AGB Media Nielsen Research«, a svaka podatke istraživanja tumači drugačije.
RTL kaže da su oni tržišni lider već četvrtu godinu za redom, ali i da su zadržali vodeću poziciju u udarnom terminu.
– Uspjeh RTL-a zasniva se na jakim brendovima i ponuđenom televizijskom sadržaju koji stvaraju kreativni zaposlenici puni entuzijazma. Prošlu, 2009. godinu, RTL tv program je završio kao prva televizijska postaja – zadržala je svoju vodeću poziciju u cjelodnevnom terminu prikazivanja s 26,2 posto, ostavivši konkurenciju iza sebe – HTV 1 s 23,6 posto, Novu TV s 22,8 posto, HTV 2 12,8 posto, a ostale TV kuće 14,5 posto u ciljnoj skupini 18 do 49 godina. RTL je također zadržao i vodeću poziciju u udarnom terminu prikazivanja s 28 posto, a slijede Nova TV s 26,5 posto, tv progam HTV 1 s 18,8 posto, HTV 2 s 15,9 posto, te druge TV kuće s 10,8 posto u ciljnoj skupini 18 do 49 godina, kaže Nataša Roksandić iz odnosa s javnošću te televizije.
Međutim, Nova TV na temelju istih podataka, istog izvora tvrdi nešto sasvim drugačije.
– S obzirom da se navodi kao izvor »AGB Media Nielsen« za analizu rezultata praćenja gledanosti televizijskog programa, moramo napomenuti kako ista agencija mjeri gledanost za sve nacionalne televizije i postoje profesionalni standardi i pravila za objavu rezultata. U podacima nije navedeno vrijeme udarnog termina, a ono podrazumijeva vrijeme od 19 do 23 sata, te ističemo kako je upravo Nova TV u 2009. godini zauzela vodeću poziciju s gledanošću od 27,4 posto udjela u gledanosti u ciljanoj skupini 18 do 49 godina. Nova TV je lider u udarnom terminu, potom slijedi RTL s 26,9 posto, HTV1 s 21,1 posto i na kraju HTV 2 sa 14,2 posto udjela u gledanosti u ciljnoj skupini 18 do 49 godina, saznajemo od Lidije Bukovac iz odnosa s javnošću Nove TV.
HRT pak zauzima distancirajući stav s obrazloženjem da su javna televizija koja mora pokriti potrebe svih gledatelja, a ne samo onih od 18 do 49 godina i tvrde da su s osam od deset najgledanijih emisija upravo oni najgledaniji program u prošloj godini.
– Nećemo ulaziti u raspravu tko je lider na tržištu. HRT na četiri
kanala proizvodi 68 sati programa, a u 2009. godini među deset najgledanijih programa na hrvatskom televizijskom tržištu bilo je osam emisija HTV-a. HRT ne može stavljati jednu skupinu gledatelja ispred druge jer smo javna televizija koju financiraju gledatelji i ne bi htjeli ulaziti u raspravu o najgledanijima i o udarnom terminu. Tim raspravama mogu se baviti komercijalne televizije, smatra glasnogovornik HRT-a Danko Družijanić.
Kad se sve zbroji i oduzme, osim što RTL, Nova TV program i HRT iste brojke očito interpretiraju kako bi svaka svoju televizijsku kuću prikazale prvom, gledatelji se s pravom nastavljaju pitati na temelju svih tih postotaka i dalje isto pitanje – koga smo najviše gledali?
(novilist)
Nema komentara:
Objavi komentar